Thursday 3 May 2012

Serius Cool - Jambatan Gantung Garden By The Bay Singapura (11 Gambar)


OCBC Skyway

Garden by The Bay ialah taman bunga yang sedang dalam pembinaan di Singapura. Taman bunga ini akan dibuka secara rasmi 28 Jun ini dan antara tarikan utamanya selain dari
auboretum dan pohon gergasi tiruan. Beberapa hari yang lalu jambatan gantung siap dibina yang menyambungkan dia pohon gergasi tiruan taman ini. Jambatan ini is as close as you can get to a canopy walk yang biasanya dibina didalam hutan tropika sebenar. Pengunjung boleh menikmati pemandangan dari ketinggian 22 meter diatas jejantas ini. Looks cool. For the meantime kalau ada masa datanglah ke canopy walk FRIM Kepong balakang rumah aku. Ini kanopi hutan original bukan buatan orang seperti di Singapore!







Laporan asal Huffington Post

14 comments:

  1. 1st.. aku punya suka ko apa pedulik.. kuaaaktuuuik..

    ReplyDelete
  2. ehh..FRIM adalah hutan buatan lah..

    ReplyDelete
  3. boring gila. Kat hutan ori kurang2 boleh jugak tengok pokok ke, beruk kat atas tu ke... harap dapat disediakan teropong utk sekodeng org Singapork

    ReplyDelete
    Replies
    1. ana mohon jgn main2 dgn singapura/temasek...

      blog oh pork

      Delete
    2. die nak jgk jambatan ala2 langkawi..xnk ngalah.sporky

      Delete
  4. titi gantung langkawi lawa lagi...

    ReplyDelete
  5. Aku xkan naik sebab aku......Gayat. Kena lemah jantung oooo...

    ReplyDelete
  6. aiseh ngape masa aku kt singapore mggu lepas x pasan natang nih.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails