Thursday 14 June 2012

Serius Cool - Stesen Bomba Di Dalam Gunung Di Itali (12 Gambar)


Macam base kartun MASK siak

Jika anda membesar in the 80's, anda pasti pernah tengok kartun MASK. Dalam kartun ini ibu pejabat geng MASK dibina di tepi sebuah bukit yang diberi nama Boulder Hill. Di Margreid Itali, ada sebuah stesen bomba yang dibina di tepi bukit. Stesen bomba ini dibina didalam gua-gua yang sedia ada kerana tidak mahu menggunakan tanah yang lebih baik digunakan untuk tujuan pertanian. Selain dari penjimatan tanah, pembinaan di dalam gua mengurangkan operasi stesen. Ruang dalam gua sentiasa stabil dan penggunaan pemanas atau penghawa dingin boleh dikurangkan. Aku suka stesen bomba ini kerana ia kelihatan cool. Itu aje.






Laporan asal Contemporist

12 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails