Monday 17 September 2012

Serius Cool - Rumah Pokok Berupa Rumah Burung Gergasi (8 Gambar)


Chirp Chirp

Rumah pokok ialah antara benda yang kami tak ada ketika membesar dahulu. Selalu emosi bila tengok racangan tv Punky Brewster kerana watak cerita bersiri ini ada sebuah rumah di atas pokok yang cool. Di Jepuin ada sebuh rumah pokok yang cool kerana ianya berbentuk seperti sebuah rumah burung gergasi. Ia juga mempunyai 78 buah rumah burung kecil di bahagian belakangnya dan anda boleh melihat kedalam rumah burung ini melalui lubang intai pada dindingnya. Rumah burung gergasi ini direka oleh firma NENDO. Kami rasa rumah pokok ini boleh diberi nama Birdhouseception!





Laporan asal Dezeen

5 comments:

  1. Kehidupan kanak-kanak yang ada trehouse memang best. Time aku kecik, xder kesempatan nak buat treehouse sebab duk dalam kawasan perumahan. Klo ada pokok pun, pokok ceri yang berdahan kecil. Huhuhu.

    ReplyDelete
  2. Cantiknya, boleh buat port nie. Bestnya.

    Kat lagi serius
    #########################################
    Hanya yang benar-benar serius saja yang klik

    ReplyDelete
  3. kat malaysia budaya treehouse mmg takde... aku pun bercita2 gak nak buat treehouse waktu kecik dulu, tapi yelah, sama macam ecigarettemalaysia tu jugak... tapi kalau ada awek comel yg nak treehouse ni mmg jgn kata treehouse, junglehouse pun aku sanggup buatkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalu couple orang bandar datang kampung aku masuk gua guna kertas surat khabar jer.time hari jumaat waktu tengah khutbah.
      ko tak yah susah2 wat tree house

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails