Monday 3 September 2012

Serius : Demo Pensel Pelajar Dari Chile (18 Gambar)


Pensel!!

April lalu kami paparkan demo pelajar meminta reformasi dilakukan keatas sistem pendidikan di Chile. Nampaknya walaupun hampir 5 bulan telah berlalu tiada langsung perubahan dilakukan oleh pihak pemerintah Chile. Maka 28 Ogos yang lalu sekali lagi para pelajar melakukan demo meminta kerajaan meningkatkan kualiti tenaga pelajar, menurunkan yuran koleh, memaksa bank menurunkan peratusan bunga pinjaman untuk pelajar dan menaik tarafkan kualiti pendidikan di IPTA Chile. Sebagai tanda protes mereka membawa replika pensel gergasi dengan tulisan NO LUCRE yang bermaksud TIADA KEUNTUNGAN sebagai tanda protes kolej-kolej dan bank di Chile yang hanya mementingkan keuntungan mereka bila berurusan dengan pelajar. Seperti demo April lalu pihak pemerintah yang disokong pihak pemodal meleraikan demo pelajar dengan menggunakan semburan air dan gas pemedih mata. Demo bertukar ganas dan pihak pelajar serta polis anti rusuhan bergochoh macam Monday Night Raw.
Kita beruntung di Malaysia kos pengajian IPTA murah dan adil. Pihak bank dam PTPTN menawarkan bunga yang rendah serta bertepatan dengan kualiti pendidikan yang diterima. Malaysia negara untung terima kasih kepada kepimpinan penuh terampil Dato Seri Najib Razak. Sebab itulah tiada golongan pelajar berdemo dan mensia-siakan masa bertumbuk dengan pihak FRU yang berhati kudus. Jalanraya bersih tanpa sampah dan tin gas pemedih masa. Pelajar mewah bertelefon pintar dan ipad. Duit lebih digunakan lepak dengan awek dan clubbing. Untunglah. Tidak maca di Chile.

Switch on sarkasis








Laporan asal MySanAntonio

15 comments:

  1. Pengajaran: Lain kali kalau nak buat demo, pakat ramai-ramai pakai gogel supaya mata tak pedih dek gas pemedih mata.

    ReplyDelete
  2. mana2 students malaysia yang suka buat demo tu pi hantar ke chile laa barulah berbaloi nak berdemo2 bagai.. bak kata orang..baru thrill and adventure...

    ReplyDelete
    Replies
    1. xbest. kat malaysia meleis blh demo sambil planking atas jalan. lol

      Delete
  3. apa barang buat demo bawak pensel... kalau nak bawak demo bukak seluar hala bontot terus berak je tengah jalan

    ReplyDelete
  4. Sila layari blog saya. blog tentang kesihatan seperti tips kesihatan dan pengurusan berat badan. :)
    http://malaysiaherbalife4u.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. tips kesihatan dan pengurusan ker nak jual fukin over expensive brg MLM ko tuh? yo meleis..

      Delete
    2. Harga klu masuk ahli seratus lebih.pastu jual 5 ratus lebih.kaya tul sape yg jual herbalife.hate MLM..

      Delete
    3. mana ada seratus lebih. kene tipu tu. branded mmg la mahal skit. kualiti bgus.

      Delete
  5. syukur pada dato najib sebab aku dapat fellow ship scheme. kalau tak kerana dato najib dan isterinya 1st lady malaysia, sudah pasti aku kebuluran.

    yang ikhlas. terima kasih

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails