Tuesday 9 October 2012

Serius Cool - Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive (12 Gambar)


Kenderaan Elektrik Terpantas Dunia


Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive ialah SLS AMG versi kenderaan elektrik. Ianya akan menjadi kenderaan elektrik terpantas dunia dengan kemampuan memecut sehingga 240 kilometer sejam. Enjin petrol V8 583 kuada kuda digantikan dengan dua buah motor elektrik berkuasa 740 kuasa kuda. Ini membolehkan SLS AMG ini memecut dari 0-100 kmj dalam masa hanya 3.9 saat. Motor elektrik ini diperkasakan dengan menggunakan bateri Lithium Ion yang mampu memberikan jarak perjalanan maksimum sejauh 240 kilometer. SLS AMG Coupe Electric Drive akan memasuki pasaran awal tahun hadapan dengan harga saranan USD 535,869 (Rm 1.65 Juta) sebuah. 




Laporan asal Daimler

39 comments:

  1. dia pakai injin apa ni?

    ReplyDelete
  2. kereta illuminati

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. jangan harap..nanti parah lagi deficit negara..ni kata umno la! Belum lagi kesannya proton kesayangan Tun M tu..mau dilelong proton nanti..in your dream kalau kereta nak turun

      Delete
    2. Kah Kah Kah [ketawa AmenoWorld]

      Delete
  4. First lagi!!!

    Boleh terbang x kereta ni mcm cite kartun mask waktu kocik2 dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh nak mampos prince.
      tak reti kira ke?
      mmg bodoh mcm patrick!

      Delete
  5. DATUK SERI ANWAR IBRAHIM (REAL)10 October 2012 at 00:25

    Jika anda memberi kami, pakatan rakyat memerintah, kami berjanji akan menurunkan harga kereta.Seperti yang kita sedia maklum harga kereta di Malaysia mahal kerana untuk menampung perbelanjaan membeli belah YAB Datin Seri Rosmah Puaka iaitu isteri kepada YAB Datuk Seri Najib Tuntuya.Kadar defisit yang tinggi berlaku kerana aliran keluar wang negara amat tinggi lantaran sikap boros YAB Datin Seri Rosmah Puaka.

    Jika PR memerintah, harg mercedes ini cuma bernilai RM 20,000 sahaja. Saya akan memastikan rakyat berpendapatan rendah memiliki kereta ini. Proton dan Perodua akan ditutup kerana itu merupakan lubuk duit buat YAB Datin Seri Rosmah Puaka.

    Saya juga akan memastikan pinjaman PTPTN tidak perlu bayar balik,negara kita kaya. Saya berjanji akan menguruskan negara ini seperti negara ayahanda saya.Segala kekayaan negara akan digunakan 100% tanpa ada sisa untuk generasi akan datang, TOL percuma, air percuma, elektrik percuma, segalanya percuma.

    TOLONG SEBARKAN SUPAYA SAYA BOLEH MEMERINTAH

    SEKIAN, TERIMA KASIH

    DATUK SERI ANWAR IBRAHIM BAKAL PERDANA MENTERI MALAYSIA YANG KE-7

    ReplyDelete
    Replies
    1. seems legit..tapi nak hapuskan duti excise semua sekali mustahil jg, tapi kalau diturunkan sedikit cth dari 90% kepada 40-50% adalah munasabah..(*kau bukannya tau apa pun selain copy past news pkr)..secara seriusnya ada kemunasahabannya!

      Delete
  6. Banyak comment masuk spam ker.. mohon OBE release untuk dibaca bersama2.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails