Wednesday 17 October 2012

Serius Cute - Helikopter Tempur Pasukan Pertahanan Diri Jepun (11 Gambar)


Kawaii Military

Budaya Kawaii memang sinonim dengan Jepun. Semua benda dalam dunia inipun orang Jepun mahu diKAWAIIkan oleh mereka. Jadi tidaklah mengejutkan apabila sebuah helikopter tempur anti kereta kebal AH-1S Cobra diberikan sentuhan kawaii sempena festival udara Kem Kisarazu. Badan helikopter ini dilukis dengan maskot Skuadron 4ATH iaitu Akane Kisarazu. Yep even the squadrom mascot is an "anime" character. Ini berbeza dengan apa yang dilakukan oleh juruterbang dari Amerika Syarikat yang lebih gemar menggunakan maskot berupa gadis pin-up. Menurut laporan Sankaku Complex pihak pasukan pertahanan diri Jepun, bilangan orang ramai yang ingin memasuki tentera bertambah sejak karakter anime dan cosplayer sebegini digunakan ketika hari terbuka kem. Mungkin di Malaysia pihak tentera boleh menggunakan taktik yang sama bagi menambahkan minat orang awam untuk berkhidmat dengan tentera!



Laporan asal SankakuComplex

60 comments:

  1. Replies
    1. 19543nd!!

      gila ah kalau ada awek otaku anime mcm ni kat tentera aku pun nak masuk tentera berkhidmat untuk rakyat

      Delete
    2. Esok nk g daftar msuk askar jepun la mcm tu

      Delete
    3. Blah la noob, ko pegi tangkap obor2 sudah la dengan sepansebob!!!!!!!

      Delete
    4. kepala bapak ko la noob

      Delete
  2. Replies
    1. not this time ASSHOLE

      Delete
    2. Datuk Dr Haji Rozmey Bin Haji CHe Din - Pakar Sakit Terlarang17 October 2012 at 13:58

      Jangan depress jika tak dapat first disini. Anda boleh jadi first di blog buasir otak. Jika tidak pun, si patrick noob mungkin boleh bantu anda dengan memadam komen terdahulu. Salam dua alam, salam tiga line. Eh doktor x join. Maaf.

      Delete
  3. KEPALA BAPAK KO!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala abah ko la...

      Delete
    2. bapak ngan abah ko dua-dua kepala same

      Delete
    3. kepala lutut ke kepala bana

      Delete
    4. ala.. kepala takuk plis. plis lah plis.. awww

      Delete
    5. kepala bapak korang!!

      Delete
  4. tahniah anom2 semua...perttempuran sengit sebab dua2 masanya sama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko guru besar ke tahniah2 kat orang!!! Ape dia dapat? Biskut? Olympian negara? By the way, nak biskut?

      Delete
  5. Replies
    1. 4th la bai.

      Delete
    2. Lantak la dia nak taip mcm mana pun, ko bayar bil internet dia ke?

      Delete
  6. malaysia bila nak buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat apa ko ni? meroyan ke?

      Delete
  7. ♪ Bro McDonald had a farm, E-I-E-I-bro ♪

    ♪ And on that farm he had some chicks ♪

    ♪ E-I-E-I-bro ♪

    ♪ With a hot chick here and a dumb chick there... ♪

    ReplyDelete
  8. Wak lu 1st... Tak habis2... Anom gile..

    ReplyDelete
  9. BOOO xsama muka hitam! kami mahu sora aoi

    ReplyDelete
  10. Saya berusia 31 tahun dan sudah empat tahun berkahwin. Saya menghadapi masalah tidak merasai nikmat bersetubuh. Setiap kali mengadakan persetubuhan dengan isteri, saya tidak merasai keseronokan atau kepuasan walaupun dalam keadaan ghairah malah kesakitan. Akibatnya, zakar mengendur dan tidak mampu mengeluarkan mani. Sejak berkahwin, air mani tidak pernah keluar. Harap membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr suresh - psikiatri17 October 2012 at 10:57

      puan jgn risau. ia semudah 123 dgn mengunakan sos prego. baik kita abaikan sos dlu. begini. puan pernah prgi gym.? kita bersenam sampi kita berpeluh. jd kes puan ni. saya cdgkn pki dildo. usaha dan usaha samapai 'berpeluh'. jika tidak mnjadi. jmpa saya privasi jgn bwk suami.

      Delete
    2. dr razek - poliklinik17 October 2012 at 11:01

      kau xfhm bahasa ni dr suresh. ko ptut g jahanam dgn sakit mental ko. baiklah brader saya cadangkan dtg rumah saya mlm ni.. lgpn dh berbulan saya kesepian. harap2 berbadan tegap. aww

      Delete
    3. ape nak jadi dgn dr2 skg.memalukan! ha en.noharom dtg ke HSA untuk temujanji pembedahan.saya akan modified kepla paip di atas nya. bleh on off stiap masa dan di mana2.suhu pns dan sejuk juga termasuk

      Delete
    4. "dia" tu lelaki la BODOH!

      Delete
    5. Jgn risau dengan Jus pati terung mengkudu pasti dpt menyelesaikan masalah anda.

      Delete
    6. hey aku la dr rozmey real

      Delete
    7. Datuk Dr Haji Rozmey Che Din - bomoh tradisional anda17 October 2012 at 14:06

      Kepada Peminat saya, jangan terpedaya dengan anon2 yang menggunakan nama saya di blog2 keparat. Ape pun di sini doktor sarankan, anda mengambil jusmate 5 dengan cara melumurkan di kepala konek anda sendiri. Jangan lumur di kepala konek jiran.

      Delete
    8. Dr Rozmey (Original)17 October 2012 at 14:15

      Di harap pengguna barangan Dr rozmey tidak tertipu oleh fakers2 yg fuckers ni semua..Saya lah Dr Rozmey yg ori

      Delete
    9. potong kote bagi anjing makan

      Delete
    10. Doctor Rozmey - The Orginal - Made In Kelate17 October 2012 at 14:57

      Saya kecewa dengan penyalahgunaan nama saya. Setiap perbuatan, ada karmanya. Tolong hentikan menggunakan nama saya sebelum saya report panglima ludah.

      Delete
  11. babi kesian Anonymous17 October 2012 10:47...dah lah kawen dpt wife hodo mcm butoh dy, pastu konek plak cacat...booo!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konek bapak kau pun dulu mcm tu lepas dapat rawatan Dr Rozmey baru bole stim..Booo!! Bapak kau gay main ngan Rr Rozmey.

      Delete
  12. Dr suresh bodo ka apa...anom yg mengadu tu laki la...gay punye doc...

    ReplyDelete
  13. bodo bodo sume jum jemput pg bkelah nk?..

    ReplyDelete
  14. Obe gemuk buncit kote pendek bontot kurap

    ReplyDelete
  15. KEPALA BAPAK KO!!

    ReplyDelete
  16. Blog ini telah diperintah tutup kerana sedang manjalani prosedur mahkamah. Sebarang kesulitan amat dikesali.

    ReplyDelete
  17. Mulai harini... khas buat para anon, saya akan memberikan sedikit mata pencarian saya kerana esok saya akan mewakili Zambia dalam pertandingan menari zapin peringkat antarabangsa...

    ReplyDelete
  18. Kepala abah ko..
    blum tamat...
    konek senget...

    ReplyDelete
  19. skati dia la..
    ko sibuk watpe..
    kepala abah ko...

    ReplyDelete
  20. semua komen kat atas aku macai umno....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails