Sunday 14 October 2012

Serius LOL - Lagu Pokemon Edisi Bahasa Arab


LUUUUUUUUUUUUUUUULZ


Today we know POKEMON in Arabic is POKEMON and not Al Poke or Abdul Mon. 



17 comments:

  1. Nak tuju lagu boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak anto sihir tuju-tuju boleh?

      Delete
    2. tuju kat atok ngan nenek ko pon boleh

      Delete
    3. Alamak silap. Aku dah anto tuju tuju kat mak bapak ko

      Delete
  2. saya faham arabic, bagi saya ini kerja yang awesome. Tak mcm kartun melayu yg pemalas nak translate.. lagu doraemon berpuluh2 tahun sapa pun tak berani ank translate..

    honestly tak rasa "LOL" tapi rasa "AWESOME"

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ana setuju dgn awak honey star. lagu yg diterjemah ke bahasa arab tu sedap didengar dan bertenaga, jauh lebih baik dari versi dubbing ke english...

      Delete
    2. lagu doraemon versi melayu ada laa.. u saja x pernah dengar..

      dulu aku ada, tp mana hilang ntah..

      Delete
    3. da x explore nak busuk mulut lak ckp melayu tu melayu ni..lol!

      Delete
  3. Tapi abang obe..apa yang pokemon nya?ini..ini..salah link..

    ReplyDelete
  4. bagi aku sgt osem! sokong Honey star. org malaysia ni x bangga kot dgn bahasa malaysia ni. hmm

    ReplyDelete
  5. Artikel saya yang lalu telah mengundang begitu banyak komen. Hampir kesemua komen tersebut menghentam PTD. Semua komen menggambarkan PTD sebagai kareer yang paling tidak berguna. Ada sahaja komen negatif yang dilontarkan kepada golongan PTD.

    PTD sememangnya telah dilatih untuk menghadapi komen sebegini. Antara latihan utama yang dihadapi oleh semua PTD adalah menilai diri sendiri tanpa menilai diri orang lain. PTD dilatih untuk mencari kelemahan diri, bukannya mencari kelemahan orang lain.

    Secara hakikatnya, untuk menyertai PTD kebarangkaliannya adalah 1/20,000. Dalam erti kata lain, 19,999 yang gagal menjadi PTD akan terus menghentam PTD. Segala macam tohmahan dan maki-hamun akan dilontarkan kepada PTD.

    Peliknya PTD tidak pernah melawan. Hampir semua skim perkhidmatan lain menghentam PTD. PTD masih bertahan dan terus bertahan. Sebabnya mudah, bukan tugas PTD untuk mempertahankan dirinya, sebaliknya PTD hanya fokus untuk menyumbang kepada negara.

    Kalau dicampur dengan golongan pelaksana yang turut memberi komen dalam blog ini, maka jumlah yang membenci PTD di Malaysia mungkin sama banyak dengan penjawat awam yang menentang kerajaan.

    Peliknya, penjawat awam yang menentang kerajaan ini terus menyambung perkhidmatan sehingga 60 tahun. Jika kita sebenarnya penentang bermaruah, bila kerajaan terus memerintah, kita sepatutnya meletak jawatan. Semua PRU dimenangi oleh kerajaan, golongan penentang ini terus bekerja sambil bersungut tentang keburukkan kerajaan.

    Saya tidak yakin semua yang mengemukakan komen ini mengenali diri saya. Jika mereka mengenali diri saya, pasti mereka tahu mengapa saya menulis sedemikian rupa.

    Saya tidak menghalang anda untuk terus memberi komen. Malah, saya tidak akan menghapuskan komen anda dari blog ini. Saya sebenarnya boleh memilih komen yang mana untuk saya kekalkan. Saya akan terus membiarkan PTD dikritik dan dikomen.

    Saya percaya dengan cara ini PTD akan terus dapat membaiki segala kelemahan diri. Kelemahan perlu dibaiki. Perlu diterima. Perlu diambil secara positif. Hanya dengan kaedah ini, PTD akan terus dapat menyumbang secara efektif dan efesien kepada Malaysia.

    Saya menulis untuk meluahkan pendapat saya. Saya menghuraikan fakta mengikut sudut pandang saya. Saya juga membaca komen anda semua mengikut kefahaman saya. Sebabnya mudah, saya seorang manusia. ADIOSS

    ReplyDelete
  6. Apa pulak Pokemon dlm bahasa Arab...Pokemon jugak....
    Al-Bukimun laa.....hahah

    ReplyDelete
  7. lagu doraemon bahasa melayu..
    pada suatu hari, di sekolah nobita,
    ada seekor makhluk berwarna biru tua, badannya bulat2, dia suka makan donat, bila nampak tikus dia pun melompat, nobita pun bertanya aiii? takut tikus ka? an an an makhluk itu bernama... dorae....mon......(sila nyanyi dengan nada lagu doraemon versi asal..tq)

    ReplyDelete
  8. Dulu Meleis kata POKEMON maksud dalam Islam ialah Saya Yahudi. POKEMON orang jepun yang buat. Dalam bahasa Jepun maksudnya Meleis bangang.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails