Tuesday, 12 March 2013

Serius - Ribuan Bangkai Babi Ditemui Terapung Di Sungai Shanghai (15 Gambar)


Pencemaran muhollazah!

Ribuan bangkai babi ditemui terapung di dalam Sungai Huangpu berhampiran Shanghai. Sebanyak 2800 bangkai sudah dibawa keluar dari permukaan sungai sejak sabtu lalu dan laporan autopsi mendapati babi-babi ini mati akibat jangkitan virus. Bangkai babi ini dipercayai dicampak ke dalam sungai berikutan tindakan pihak berkuasa menyerbu premis gudang simpanan daging yang dipercayai menjual daging babi yang tercemar. Mengikut undang-undang tempatan, babi yang mati akibat jangkitan virus harus dibakar bangkainya. Tetapi terdapat penternak babi yang cuba mengaut untung secara haram dengan menjual bangkai babi melalui pasaran gelap. Lambakan bangkai babi ini menaikkan kemarahan orang ramai yang kini bimbang air minuman mereka juga tercemar dengan virus babi. Pihak kerajaan walaubagaimanapun mengesyorkan orang ramai bahawa air minuman mereka masih lagi bebas dari pencemaran dan selamat untuk diminum. Ini memang babi gila babi!




Laporan asal Mirror

37 comments:

  1. tu pasal jangan makan babi... kang perangai pun dah serupa babi jugak tu...

    ReplyDelete
  2. haha tu lah biar lagi cina bukak bisnes,babi busuk pun dia nak jual

    ReplyDelete
  3. Tula haram benda tu.. Depa degil.. Ini semua dugaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu China budoooo..Babi pun binatang..kalau Lembu haram korang nak makan ape?pelir gajah?

      Delete
  4. gelinya..nasibla kt china..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape bukti bende ni kt china wahai kak udez?

      Delete
    2. shaghai kat zimbabwe ke?

      Delete
    3. moga anon yg tak tau geografi kembali ke tingkat 3 kembali

      Delete
    4. eh..eh... bukan ke kat bukit pelandok, negeri sembilan? virus nipah?

      Delete
    5. Dasar buta geography.
      Bangang berlipat lipat!

      Delete
    6. Mohon kak Udez d doggy beramai2...

      Delete
    7. sungai shanghai?

      Delete
  5. obama not bad

    ReplyDelete
  6. alamak blog ini sungguh babiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hari ini

    adakah kerana banyak babi membabi buta sambil makan babi

    tidak cukupkah 900 babi mati dalam sungai berbabi-babi banyaknyerrr

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Adakah seekor babi telah menyondol jubur anda ?

      Delete
    2. pulis kata jangan.....

      Delete
  8. Prihatinnya obe dengan spesisnya sendiri.

    ReplyDelete
  9. patutnye disiarkan pada tahun babi

    ReplyDelete
  10. kn bgus benda terjadi kat malaysia, boleh gak minum air babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadah apa minum air babi.

      Delete
  11. nak bisjut babi?

    ReplyDelete
  12. INI SEMUA SALAH ANWAR

    ReplyDelete
  13. jangan beli air mineral dr sumber sungai shang hai, ada DNA baby kau kau

    ReplyDelete
  14. air perisa babi seharusnye menjadi kegemaran mereka kan. mengapa ini jadi isu? xsedap ke?

    ReplyDelete
  15. babi la penternak babi ni. hati macam babi betul. bodoh punya babi bawak virus babi! tak puas hati aku selagi penternak babi ni tak hapuskan babi dengan cara betul. aiii babi la kau babi!

    ReplyDelete
  16. Listen..listen..listen

    Obe pun ada masalah...opsss

    Balbi pun ada masalah

    Babi 1 mesia...

    moga roh babi aman di sana

    ReplyDelete
  17. pergh tgk gamba pun bau busuk babi r

    ReplyDelete
  18. babi tu bunuh diri sebab x blh trima dia babi..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp ko sorang je yg terpilih dlm banyak2 babi tu jd manusia yg fikiran masih mcm babi..

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails