Sunday 14 October 2012

Serius Cool - Ducati Diavel AMG (14 Gambar)


Ducati World!

Kami difahamkan 18-23 October ini Ducati akan mengadakan acara Asia Ducati Week di Litar Antarabangsa Sepang. Sepanjang acara ini pemilik Ducati dari seluruh Asia akan bertemu untuk sesi silaturrahmi dan menghadiri bengkel menunggang dengan betul oleh tenaga pengajar dari Ducati. Mereka juga berpeluang bertemu penunggang MotoGP Ducati .

Kami di Blogserius masih baru nak get into this whole exotic bike thing. Kami difahamkan antara model Ducati yang paling eksotik ialah Ducati Diavel AMG, sebuah motosikal yang ditune oleh AMG sendiri dan hanya boleh didapati dalam edisi terhad. Motosikal berkuasa 1198 cc 165 kuasa kuda ini sudah mula dijula di Malaysia semenjak Ferbuari lalu. Dari lima buah unit yang dibawa masuk 3 daripadanya sudahpun terjual. Ini mengagumkan kerana harga sebuah Ducati Diavel AMG ialah RM 193,999. Apakah kesitimewaan motosikal ini? Sebelum ini Ducati dimiliki Mercedes Benz tetapi kini ianya dimilik oleh AUDI. Sungguhpun begitu motosikal ini masih dijual dengan penjenamaan AMG, sebuah syarikat tuner yang hanya melakukan modifikasi untuk kenderaan Mercedes. This is the last time AMG will cooperate with Ducati dan ini membuatkannya eksotik! Apa lagi silalah beli sebuah. 




Laporan asal CycleWorld

48 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Saw a Mat Salleh riding this bike at Publika last month! I swear i thought it was a Batpod.

    ReplyDelete
  3. 8st!!!

    motor ducati ni sangat seksi, aku sangat terpesona... fap fap fap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan nak komen macam orang bodoh sangat. bodoh.

      Delete
    2. haha...8st???...failed....bljar skolah mana nooooooooooobbb.............

      Delete
  4. gaji 20taun pon tak mampu, btw sangat cool kalau dapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. jd kuli org smpi ble2 xkn mampu

      Delete
  5. Bila kita dah suka dia, walaupun kita dah nak berak or terkencing, kita sanggup tunggu sebab nak tengok benda apa yang dia reply kat kita :)

    ReplyDelete
  6. dah tengok n test duduk dah.. macam duduk atas chopper je rasenye.. tu y wat cam tak syok sangat tu.. :P

    ReplyDelete
  7. Artikel saya yang lalu telah mengundang begitu banyak komen. Hampir kesemua komen tersebut menghentam PTD. Semua komen menggambarkan PTD sebagai kareer yang paling tidak berguna. Ada sahaja komen negatif yang dilontarkan kepada golongan PTD.

    PTD sememangnya telah dilatih untuk menghadapi komen sebegini. Antara latihan utama yang dihadapi oleh semua PTD adalah menilai diri sendiri tanpa menilai diri orang lain. PTD dilatih untuk mencari kelemahan diri, bukannya mencari kelemahan orang lain.

    Secara hakikatnya, untuk menyertai PTD kebarangkaliannya adalah 1/20,000. Dalam erti kata lain, 19,999 yang gagal menjadi PTD akan terus menghentam PTD. Segala macam tohmahan dan maki-hamun akan dilontarkan kepada PTD.

    Peliknya PTD tidak pernah melawan. Hampir semua skim perkhidmatan lain menghentam PTD. PTD masih bertahan dan terus bertahan. Sebabnya mudah, bukan tugas PTD untuk mempertahankan dirinya, sebaliknya PTD hanya fokus untuk menyumbang kepada negara.

    Kalau dicampur dengan golongan pelaksana yang turut memberi komen dalam blog ini, maka jumlah yang membenci PTD di Malaysia mungkin sama banyak dengan penjawat awam yang menentang kerajaan.

    Peliknya, penjawat awam yang menentang kerajaan ini terus menyambung perkhidmatan sehingga 60 tahun. Jika kita sebenarnya penentang bermaruah, bila kerajaan terus memerintah, kita sepatutnya meletak jawatan. Semua PRU dimenangi oleh kerajaan, golongan penentang ini terus bekerja sambil bersungut tentang keburukkan kerajaan.

    Saya tidak yakin semua yang mengemukakan komen ini mengenali diri saya. Jika mereka mengenali diri saya, pasti mereka tahu mengapa saya menulis sedemikian rupa.

    Saya tidak menghalang anda untuk terus memberi komen. Malah, saya tidak akan menghapuskan komen anda dari blog ini. Saya sebenarnya boleh memilih komen yang mana untuk saya kekalkan. Saya akan terus membiarkan PTD dikritik dan dikomen.

    Saya percaya dengan cara ini PTD akan terus dapat membaiki segala kelemahan diri. Kelemahan perlu dibaiki. Perlu diterima. Perlu diambil secara positif. Hanya dengan kaedah ini, PTD akan terus dapat menyumbang secara efektif dan efesien kepada Malaysia.

    Saya menulis untuk meluahkan pendapat saya. Saya menghuraikan fakta mengikut sudut pandang saya. Saya juga membaca komen anda semua mengikut kefahaman saya. Sebabnya mudah, saya seorang manusia. ADIOSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.rm20segera.com/?r=naimamney

      Delete
  8. babikah apekah ini delete2 komen anon.haha

    ReplyDelete
  9. Yang klaka nya dok baca comment LOL! Obe - keep it up der!

    ReplyDelete
  10. Traning terbaru komando ialah cari pasai dengan anon.
    ANON BABI PAK ANG MAK ANG BOM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bang,jgn la kerana nile setitik rosak susu sebelanga, aku percaya niat sebenar ko bukan nak m'carut caci org lain.bukan nk tunjuk baik tp rasanya anon2 kat cni sume dah akil baligh, tau mana betul salah pahala dosa, jd x perlu la ko ikut perangai diaorg.beauty jdkan teladan, beast jdkan sempadan.i'm not better so this advise was for all of us..

      Delete
    2. bongok pnya budak. sunat pon xkering lagi. komando jubo ko. g brambos dgn teddy bear ko

      Delete
  11. first.. nak biskut

    ReplyDelete
  12. Anon semuanya babi..sungguh babi sekali anon yang babi ini oleh tidak kerana anon babi inilah babi-babi sesat tak berkeliaran dipage ini la babi..

    Babi sungguh la babi ini..

    Eh..aku anon jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. bang, masih sempat lagi kalu nak minta maaf..

      Delete
  13. aku jmpe ritu bike ni park kat the curve..xsngke lak ade 5 je moto ni yg dijual kt mlysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku peduli ape...kumpul rete bebanyak pon x mampu beli...bayar tax je keje nye...

      Delete
  14. cilake,moto ni la yg sein ngn anzalna naik dlm cerekarama aritu...nk mencari zuhud katanya

    ReplyDelete
  15. wei jimbit..mane nk cari moto ni..aku nak melancap nak pancut kat moto ni..ahhhh

    ReplyDelete
  16. obe...byk betul kesalahan fakta..ekkeke.. Diavel AMG dah sold out dalam masa 2 minggu. lepas tu sblm ni Ducati bukanlah milik mercedes benz, tp milik Ducati Motor Holding SpA. Baru je dibeli oleh AUDI. ekekkekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. ekeekekeke macam konekkonekkonekkonek

      Delete
    2. HAHAHAHAHA PAGEVIEW DAH DI RESET OLEH GOGGLE

      MAKAN BLOG INI BUKAN 105 JUTA PAGE VIEWS LAGI

      HAHAHAHA AYUH2 RAMAI2 JGN DATANG SINI LAGI

      Delete
  17. post pasal atok ko mude2 cu. ni je permintaaaaan nenek sblum g aji naik limo

    ReplyDelete
  18. obe fucking lame!

    ReplyDelete
  19. KEPALA BAPAK KO IS BACK!!!

    ReplyDelete
  20. Kepala bapak ko!!

    ReplyDelete
  21. kepala bapak ko hanjeng!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails